2013. november 2., szombat

Emlékezz rám...


Hali :)  Ez egy nem olyan régi munkám. Valós eseményekem alapul, valós emberekkel, de itt-ott átírva. A történet végére a való életben nem került pont az ominózus beszélgetés óta, a befejezés fiktív, de az érzések nagyon is valósak. Jó olvasást hozzá :)



Emlékezz rám…


Nyomorúságosan éreztem magamat… Mióta összevesztem Vele, azóta semmiben sem leltem örömömet. Elegem volt a munkámból, az egyedüllétből, az irathalmokból, a mogorva főnökömből. Alig vártam, hogy végre hazamehessek, és bebújhassak Elliot mellé. Manapság már csak vele érzem magam jobban. Beléptem a közösségi fiókomba, és megláttam az elérhető ismerősök közt az Ő nevét. Hiányzott, eszméletlenül.



- Ha van egy kis szabadidőd a vizsgáid előtt, akkor gyere már át hozzám, úgyis régen jártál erre! – ezzel az őrült ötlettel keresett fel Oliver. Mi tagadás, szinte ezer éve ismerjük egymást, de mit mondok itthon a szüleimnek? Igaz, hogy a költözés határán vagyok már, de azért még otthon lakom.
- Mondd, te megőrültél? Oli, mégis hogyan gondoltad? Landboo nem a szomszédban van.
- Ugyan már, Katja! Tudsz te erre időt szakítani! Mondd otthon apádéknak, hogy Alenát jössz meglátogatni.
- De hát Alena Helsinkiben van!
- Onnan meg már nincs húsz kilométer. Menni fog! A kedvemért, Katja! Linde is hamarosan meglátogat. Végre hazautazik! Oslo sincs a szomszédban, de ő is képes erre.
- Rendben, győztél! –sóhajtottam nagyot. Lindét sem láttam már ezer éve. Jól is fog esni, hogy összeül a régi banda.
- Ez az! Akkor várlak! Hívj fel, mielőtt ideérnél! Csókollak, Tündérke!



Két hete vesztünk össze, és annyira megorroltam rá, hogy megfogadtam: nem beszélek vele többé. Olyan rossz, ha keresem az egyik legjobb barátomat? Lehet, hogy a szél most még messzebb sodort minket egymástól, mint amennyire eddig távol voltunk, de attól még fontos nekem. Több, és mégis kevesebb mindennél. Sok nehézségen átestünk, elszakadtunk egymástól. Meg itt ez a nyomorult veszekedés is, ami szétzilálni készül egy fontos köteléket, amiről azt hittem szent, és egyetemes. Na, nem! Azt már nem kajálja be a gyomrom, hogy még a barátságunk is megszakadjon. Rákattintottam a nevére. Miután felugrott az ablak, eszeveszett gépelésbe kezdtem, végig sem gondoltam mit teszek.

- Ne haragudj, hogy kiakadtam rád! Amúgy, hogy megy a lemezfelvétel? Felkerül a CD-re az a dal is?
- Figyu, Katja, hagyjuk ezt a témát! Őrült voltam akkor, és most is az vagyok. Lassan minden munka kész van az albumon.
- Nem akarsz mesélni? Mi van veled? Hogy vagytok Natashával? Persze, csak barátként érdeklődöm, nem akarlak elszámoltatni, és azt még jobban nem akarom, hogy ugyanoda lyukadjunk ki, mint legutóbb.
- Elég! Hagyd ezt abba! Téged a nagy büdös lófaszt nem érdekel, hogy mi van velem! Legalábbis biztos nem barátként! Ne kérdezz Natasháról, ne kérdezz rólam, ne akarj ennyire, mert akkor én is akarlak majd téged!
- Oli…
- Ne Olizz itt nekem, mert mindjárt megőrülök! Szar az egész kibaszott helyzet…
- Nem értelek. Mi ütött beléd? Azt hittem, hogy boldog vagy, hogy elérted az álmod, hogy minden annyira faszán megy, mint amennyire akartad…
- Elbasztam! Megkaptam, amit akartam, csak abba nem gondoltam bele, hogy ha mindezt a seggem alá teszik, ezt az ingyen cirkuszt, mindennél jobban vágyom majd arra, ami régen az enyém volt. Mert te az enyém voltál!
- Elég! Neked nem kellettem, te űztél máshoz, neked is más kellett! Boldog vagyok! Képes voltam túllépni rajtad, összeszedtem magamat, boldog vagyok! Ezt akartad, nem? Ezért hagytál itt! Oli, azt hittem képesek leszünk barátok maradni! Hiszen azt ígérted, azok leszünk! Ne csináld ezt!
- Szeretsz még?
- Hagyd abba!
- Válaszolj!
- Elég legyen ebből! Vége van, sőt, sose kezdődött el!
- Tudom, hogy gondolsz rám.
- Nem!
- Emlékszel még, hogyan csókoltalak? Hogy milyen volt, mikor magam alá temettelek? Mikor a bőrünk égette egymást?
- Oli, az már régen volt. Most miért kell ezt csinálni?



El sem hiszem, hogy Oliver mindig mindent elér. Itt voltam nála. Órák óta kuporogtunk az ágyán, terveztük a jövőnket, elmélkedtünk a barátságról. Megesküdött, hogy ha törik, ha szakad, ő egyszer hatalmas zenész lesz. Annyit nevettünk. Peregtek az órák. Sosem volt még ilyen jó vele lenni. Aztán egyszer csak megtörtént. Felborult minden, ami eddig rendben volt köztünk, mégis ettől lett minden a legjobb. Megcsókolt. De itt nem állt meg. Egyre jobban belemerült. Ahogy én is. Elvesztem benne. A ruhák egyik pillanatról a másikra semmivé lettek köztünk. Azon az éjszakán szerettük egymást. Testestül-lelkestül. Az övé lettem, ő pedig az enyém…

- Hát, ez nem volt semmi… - motyogtam másnap reggel a mellkasába.
- De nem ám… - mondatába azonban belezavart a csengőszó. – Ki a fasz lehet? Na, mindegy, megyek, megnézem – azzal kikászálódott mellőlem, és felvette a boxerét.
- Menj csak, addig beugrom a fürdőbe, jó? Ha végeztél, gyere utánam. – Ribancokat megszégyenítő mosolyt eresztettem meg, majd a nyári paplant magam köré csavarva beszambáztam a zuhanyzóba. Hallottam, ahogy ajtót nyitott, de ami utána következett, az a képemre fagyasztotta a kaján vigyoromat.
- Oli, cimbi, de jó látni, öcsém!
- Linde? Hát te meg mi a szart keversz itt ilyen hamar? - Ki akartam rohanni a ruháimért, de addigra késő volt, mert Linde már betespedt a hálóba. - Ez az pajti, érezd magad otthon! - Oli hangja csöpögött a gúnytól.
- Ez ám a szíves fogadtatás! A jó ég tudja mikor láttuk egymást utoljára, erre te egy lekezelő pöcs vagy velem! És még sört sem adsz! Ember? Mi ez a csatatér? Dugtál az éjjel, vagy mi a faszom? Öcsém, mi ez a szűzies pír a pofádon? Komolyan keféltél? Rosszkor jöttem? Még itt a csaj?
- Linde, állj le…
- Hol van? Látni akarom! – hallottam, hogy felkel az ágyról.
- Hagyd már abba! Kibaszottul nem vicces! – minden hiába, nem tudta megállítani azt a vadbarmot. Linde feltépte a fürdő ajtaját, én pedig ott álltam megsemmisülten, Oli rohadt takarójába burkolva a helyiség közepén.
- Azt a betyár, mocskos kurva mindenit! Katja? – hőkölt hátra. – Mi a picsa? Ez most… ti szexeltetek? – nézett rám döbbenten, mire kiszakadt mindhármunkból a röhögés.

- Nemsokára itt a buszom. – sóhajtottam egy nagyot, majd az ölelésébe fészkeltem magam.
- Tudom.
- Hamar jövök majd, jó? Sokat fogunk találkozni, ígérem. - Felnéztem rá, de a szeme csalódottságot mutatott.
- Nem, nem fogsz.
- De, ha egyszer megígértem!
- De velem nem fogsz találkozni.
- Ne beszélj baromságokat, Oli. -  a szám elé tette a mutatóujját.
- Ssss… ne beszélj már ennyit! Katja, most jól figyelj! Ezt már sokkal korábban el kellett volna mondanom, de nem bírtam megtenni. Sikerült a lemezszerződésem.
- Oliver, ez valami csodálatos! Mesélj már…
- Egy picit sem tudsz nyugton maradni? - borzolt a hajamba. - Két nap múlva utazom Amsterdamba.
- És mikor jössz vissza?
- Valószínűleg… soha. Ott fogok élni. - Mikor ezeket a szavakat kimondta, a buszom már beállt. Megcsókoltam, annyira hevesen, mint még talán soha, majd elléptem tőle.
- Jó. Akkor utánad megyek!
Ezek után szó nélkül felszálltam a buszra.



- Gyere át hozzám. Kocsit küldetek érted! Csak gyere!
- Nem mehetek. Vőlegényem van! Dolgozom!
- Akkor meg mit papolsz itt nekem? Mi a szart jelentek én neked?
- A barátom vagy, akit szeretek!
- A barátod? Na, ne röhögtess… Mi sosem voltunk barátok… Mi szerettük egymást, és szeretni is fogjuk! Fogadd el!
- Mit? Mégis mit? Szereted Natashát, nem? El fogod venni! Én pedig hozzámegyek ahhoz az emberhez, akinek gyerekeket akarok szülni! Akivel együtt élek, és tervezem vele a közös jövőnket!
- De abba belegondoltál, hogy velem milyen életed lehetne? Leszarom Natashát, hát nem érted? Ha azt akarod, most azonnal kivágom a picsába! Csak mondd ki, hogy mit akarsz!
- Azt, hogy visszakapjam a legjobb barátomat!
- Az viszont nem fog menni…
- Ne mondd ezt, Oliver, kérlek!
- Vége van, Katja, örökre vége…

Kilépett… Egyszerűen itt hagyott a nyakamban a kupac szarral, amit rám zúdított. Most mit csináljak? Nem törődtem semmivel, csak magamra kaptam a kabátom, lerohanta az utcára, fogtam egy taxit, és hazaindultam. Szükségem van Elliotra. Helsinki utcáit a halovány lámpák fénye világította meg, megadva ezzel az őszi esték romantikáját. De hol nem tojtam én erre? A taxi lassítani kezdett, én pedig egy marék aprót vágtam a sofőr kezébe, majd minden felhajtást mellőzve berontottam a házunkba. Elliot már otthon volt, és mint mindig, ha előbb ért haza, most is vacsorával várt.

- Valami baj van? – kérdezte a vőlegényem. – Látom, hogy nyomaszt valami!
- Ennyire látszik? – bújtam hozzá még szorosabban, ő pedig gondosan betakargatott minket.
- Ismerlek – sóhajtottam. – Akarsz róla beszélni?
- Nem nagyon, de muszáj lesz.
- Semmit sem muszáj.
- Tudom, de akkor is beszélnem kell róla valakivel. Ma ráírtam Olira.
- Nem békültetek ki?
- Csak rosszabb lett. Felhándálta a múltat. Teljesen összezavart.
- Nem vagy biztos bennünk? – nézett rám szomorúan.
- Dehogynem! Csak nem tudom hogyan tovább Vele. Annyira rossz így, hogy nem számíthatok rá.
- Kicsim, ezt én nem érthetem. Nem látom át, mi van köztetek, de hidd el, meg fog békélni. Fontosak vagytok egymásnak, és ezt ő is be fogja látni előbb-utóbb.
- Biztos vagy benne?
- Hát hogyne. De most már aludjunk, oké? Korán lesz a reggel.
- Igazad van. Jó éjt, szeretlek! – csókoltam meg.
- Én is prücsköm, szép álmokat!

Napok teltek el. Nem kerestem, nem keresett. Kezdtem megnyugodni, tudtam, hogy idő kell neki. Visszarázódtam a munkába, újra visszatért belém az életkedv. Eddig is megvoltunk, ezután is meg leszünk valahogy, csak hagyni kell, hogy menjen minden a maga útján. Épp ebédelni indultam a kollégáimmal, mikor csörögni kezdett a telefonom. Linde neve villogott a kijelzőn.

- Hát te? Hazajöttél megint?
- Igen, igen, én is örülök neked, meg miegymás, de most nem ez a lényeg! Oli a reptéren van!
- De mi a fenét kever ott? Vantaaban kéne lennie!
- Vissza akar menni Amsterdamba! Szakított Natashával, és most itt akar hagyni mindent! De komolyan örökre! Nekem már fel se veszi a telefont! Csak elköszönni akart, mikor felhívott!
- Jó, ne pánikolj már! Oda tudsz menni?
- Épp oda tartok, de nem hiszem, hogy időben odaérek! Most indultam Espooból.
- Mikor megy a gépe?
- Huszonöt perc.
- Az nagyon kevés! Nem érsz ide!
- Szerinted mi a szarnak hívtalak, csibém? Kapd össze magad. És legalább búcsúzz el tőle, hogy ne haraggal váljatok el!
- Indulok! Ha futok, akkor maximum húsz perc, és a reptérnél vagyok! Szia!
- Siess!

Rohantam. De annyira, mint még soha. Mintha az életem múlott volna rajta. A házak körvonalai összefolytak előttem, azt sem tudtam, mikor, mi előtt haladok el, nem foglalkoztam a tömeggel, a háborgókkal, akiknek rohanva nekimentem, csak oda akartam érni. Látni akartam el akartam köszönni, le akartam zárni a múltat, pontot tenni a történetünk végére. Nem mehetett el csak így! Hogyan gondolta? És velem mi lesz? Nem hagyhattam! El kellett mondanom neki, hogy szeretem, szerelemmel, igaz és örök szerelemmel, de ez már nem elég nekünk. Hiszen mikor őt elvesztettem, cserébe az égtől megkaptam Elliotot. Olyan jövőt kaptam meg ezzel a férfival, amit Oli sosem tudott volna megadni nekem. És mindezt el kellett mondanom neki. Feleszméltem és a reptérrel szemben találtam magam. Át akartam rohanni az úton, de túl nagy volt a forgalom. Aztán megláttam Őt. Észrevett, aztán fittyet hányva az őrült autósokra, a kocsik közé vetette magát. Már majdnem átért hozzám, mikor meghallottam a fékek csikorgását, de már késő volt. Elgázolta. A forgalom megfagyott, az idő mint ahogy a szívverésem is, megállt egy pillanatra. Odafutottam hozzá. Szörnyen festett.

- Valaki hívjon már egy kibaszott mentőt! – ordítottam, majd odakúsztam hozzá. – Oli, Oli, itt vagyok! Nem lesz semmi baj! Nyisd ki a szemed! Nézz rám, hallod? – kinyitotta a szemeit. Nehezen vett levegőt, a tekintete szinte üveges volt.
- Nem akartam úgy elmenni, hogy ne lássalak még egyszer…
- Tudom, de most ne beszélj, jó? Meg ne halj itt nekem, oké? Minden rendben lesz, minden rendben…
- Mint valami elbaszott romantikus drámában… - kacagott fel halkan, erőtlenül, miközben a szája sarkából vér buggyant ki.
- Aha – sírtam. Nem bírtam megálljt parancsolni a könnyeimnek. Mi lesz most vele? Velem? Velünk? Nem veszíthetem el! Most nem.
- Szeretlek, Katja! Mindennél jobban! Te voltál, vagy és leszel életem nője, remélem tudod!
- Én is szeretlek, Oli! Szeretlek!
- De Elliotot jobban szereted.
- Igen…
- Bocsáss meg, hogy ellöktelek magamtól – egyre nehezebben vette a levegőt.
- Mindent megbocsátok, csak fogd be a szád, és maradj nyugton! A mentők mindjárt itt vannak. Csak addig bírj magaddal, oké?
- Annyi időm már tuti nincs – nevette el magát megint. De már alig volt benne élet. – Bánom, hogy nem téged akartalak, hanem a zenét.
- Mentem volna, Oli. Tiéd lettem volna, ha van zene, ha nincs. Csak akarnod kellett volna, hinne bennem. De most már nem számít. Itt vagyok, oké?
- Elbasztam, igaz? – most már ő is sírt.
- Nem, dehogy… csak… tudod… nekünk nem az volt megírva, hogy együtt legyünk.
- Idebújnál hozzám? Kibaszottul fázom – didergett. Szó nélkül teljesítettem a kérését. – Ejha! Most van a szülinapom? Kívánhatok, azt is teljesíted? – a könnyei ömlöttek, ahogy nekem is, de most is viccelődött, pedig láttam rajta, hogy iszonyatosan fél attól, ami vár rá.
- Kívánj!
- Csókolj meg még utoljára, oké? – odahajoltam hozzá, és hosszú évek után végre magamon érezhettem ismét az ajkait. Nagy nehezen felemelte az egyik kezét, majd finoman eltolt magától. A szemembe nézett, pedig alig bírta nyitva tartani a pilláit. – Csak… csak… annyit akarok… kérek… hogy emlékezz… emlékezz rám, jó? – Utoljára végig simított az arcomon, majd örökre elaludt az ölelésemben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése